Tuesday, December 05, 2006

Spikey

Nej, det här ÄR inte det enda jag gör.
(men det spenderas likförbannat FÖR mycket tid på det...)

Har precis börjat tuscha en av sidorna till Lexivisionskursen, där jag har valt att göra en tutorial på hur man tecknar serier.
Fiffigt va? Ser rätt schysst ut än så länge OCH jag kombinerar tråkiga have to's med möjliga want to's. I min tutorial använder jag mig nämligen av en karaktär som jag förmodligen kommer att göra en längre serie på och göra projektarbete av. Så, lite karaktärsskissning medans jag gör något HELT annat.

Kommer dessutom att lägga upp min lilla kurs här på bloggen, den är i 3 delar, så ALLA förstår min arbetsprocess (även om jag vill få den att verka mer avancerad än vad den faktiskt är...)
och så att folk som vill teckna serier men inte vill tillbringa två år i Hofors, kan göra det i hemmets lugna vrå. Fast det kanske är dåligt. Innebär ju mer konkurrens...

PHPH visade lite intresse av ett möjligt samarbete, vilket gjorde mig jätteglad!
Hon är ju min största vardagshjältinna, så lite smickrad blir man ju...

No comments: