Sunday, September 16, 2007

PhonePhucker-PR

PhonePhucker finns numer på marknaden, och för er som inte bestämt er om den är värd era hårt förvärvade pengar så kanske det här underlättar ert beslut:

Naturligtvis ska bloggsverige få säga sitt, iom att boken började som blogg och det var ju genom den bloggen som jag fick kontakt med Ms. PhonePhucker herself:)

Blogge Bloggelito recenserar boken
här.
Johanna Nylander (Frihet, Fildelning och Feminism) recenserar den här.
Vi som alltid sa hora säger
"
Det går att runka till den.
Med lite fantasi kan man i och för sig runka till allt. "
om boken här.
Dexion säger sitt.
Louise P (Frihetspropaganda) har också recenserat.

Tanja själv skriver om sina reaktioner på andras reaktioner på ablativ.
Och har lagt upp bilder som jag själv och Gud glömt, från allra första början av phrojektet.


Tanja på kulturnyheterna.
Svensk Bokhandel porträtterar Tanja här.
Hon har dessutom har blivit intervjuad i bl a Amelia, Ottar, P3 Populär, Modette och Punkt.se

Oh, Ylva Maria Thompson säger:
"Sen måste jag nämna illustrationerna som är roliga, fräcka, fräscha och riktigt bra. Att mixa textavsnitten med tecknade seriesidor känns lite "Starlet"-aktigt, som att boken genom sin typografi vill tilltala tonårstjejer. För mig som läste exakt den typen av novell-magasin som tolv- till fjortonåring känns stilen välbekant och det fungerar på det sätt det troligen är tänkt: det avdramatiserar och avväpnar."Girlscorner.

Boken kan köpas bl a på Adlibris för bara 91 spänn, direktlänk hittar du i inläggets titel:)

8 comments:

Anonymous said...

Var bara inne en kort stund på ert releaseparty, men att träffa både dig och Tanja IRL som hastigast var skoj (fast jag vet inte hur jag ska ta kommentaren att du föreställt mig som flintis...) :-)

Ärligt talat, jag har läst igenom nästan hela boken nu och jag är positivt överraskad av både text och bild, trots rätt höga förväntningar. Du är en gudinnebenådad illustratör!

Anonymous said...

På gylf finns nu också recension.

Elin J said...

TACK! Kul att träffa dig med, Ola (och ja, flintis var du ju sannerligen inte:P)

Hedwig:
tack för tipset:)

Andreas said...

låter som du föreställt dig mig istället ;) Kommer ni kränga böcker på bokmässan då?

Elin J said...

Andreas:

jag tror det, ja:) Vore ju konstigt annars.

Anonymous said...

Om man läser recensionen av PhonePhucker på min hemsida kan man kanske dra slutsatsen att jag inte gillar dina illustrationer. På ett sätt stämmer det, jag gillar inte att få sexuellt explicit material skoningslöst pådyvlat mig på tuben, men jag har inget emot dina illustrationer som illustrationer betraktat. Om förläggarhoran någonsin vill ge ut min bok får du gärna illustrera den.

Elin J said...

Nattfjäril:

Jag höll igen rätt mycket och finner inte bilderna särskilt explicita, men det beror väl på vad man har för referensramar. Men eftersom det är tecknat tycker jag att man kan tänja lite på gränserna. Ingen blev skadad och det finns ingen anledning till att vara blyg.

Men tack för förtydligandet.
Får se om förläggaren hör av sig till dig;P

Tanja Suhinina said...

Nattfjäril kan ju alltid låta bli att läsa just den här boken på tunnelbanan....