Tuesday, March 04, 2008

Skämmes, Seriesverige!

Här har jag gjort en helt ny och fin banner, så jag beslutar mig för att titta runt lita bland de andra seriebloggarna för att se hur min banner står sig i jämförelse. Ja, ibland måste jag få det bekräftat att jag är bäst. Förfärlig egenskap, jag vet. Men vadfan möts jag av!? Inga banners whatsoever nästan! De enda som hade banners värda att nämna var forte Collantes, och i Peter Bergtings gamla blogg.Jag vet att Loka Kanarp hade en fin en gång i tiden, men den verkar hon ju ha tagit bort. Och ni andra, vad är er ursäkt? Jag trodde vi var kreativa typer här, men jag verkar ha misstagit mig. Vill ni inte att er blogg ska återspegla det kreativitetsrelaterade innehållet? Helt ologiskt ju. Var tog ambitionen vägen? Needless to say så vill jag bli felbevisad. Ge mig exempel som jag missat, för det här är ju snudd på tragik.

17 comments:

Nickan said...

Orka.

sofia falkenhem said...

är jag inte med i seriesverige eller är min banner för ful? http://sofiafalkenhem.blogspot.com/

annars tycker jag nog att vidars är bland det finaste man kan se: http://fishbonetree.blogspot.com/

man hittar också banners hos lina: http://www.linakanritafint.blogspot.com/
och josefin: http://seriedagbok.blogspot.com/

och hannas då, värsta tjusiga! http://klubbhanna.blogspot.com/

jeppjepp. nu orkar jag inte komma på fler...

Elin J said...

Nickan: Ja!

Sofia: Din var ju superfin! De andra också för den delen. Jag har för dålig koll på er Malmöiter, får vara slutsatsen. Tack för tipsen, och min länklista är numera uppdaterad med dig och de du nämnde nu också:)

sofia falkenhem said...

Oj, vad gullig du är :D

Ja, fast seriesverige är så attans litet verkar vi ha dålig koll på varandra... Det får åtgärdas, lämpligtvis under spx.

Li said...

Men jag har ju faktiskt en tecknad bild av mig själv på min blogg istället för ett foto. Det är i alla fall lite kreativt.

Elin J said...

Li: Jo, jag tänkte nämna det, men eftersom det var banners jag eftersökte så kändes det lite orelaterat:P

Axl Lindblom said...

Seriesverige verkar långsamt resa sig, från att ha varit en lite introvert tuschbelastad monolit till att bli en mångfacetterad klorofyllstinn blomma. Jag tycker mycket om era banners.

Emily said...

är det bara serieteknare som räknas eller har du inkluderat vi illustratörer?... allbeit...har jag nog extra dåligt koll på serie sverige...suck... men kolla in illustratören, http://mattiasa.blogspot.com/
och axl där uppe... eller jag för den del! hehe...

Elin J said...

Emily: Nej, jag har inte räknat er illustratörer, även om både du och Mattias har väldigt fina banners.

Axel: Jag gillar din med.

Anonymous said...

Älskar när du gnäller.

Elin J said...

Ola He: Tack! Jag saknar mitt gnäll, jag gnäller på tok för lite nuförtiden. Men, jag har inte längre tillgång till 30 pers att diskutera serier med över morgonkaffet längre, så gnällmomenten kommer mer sällan.
Annars gnäller jag lite då och då om andra saker i min privatlivsblogg.

Mikael Sol said...

Tycker banners känns lite 1997...
FLASH DÄREMOT!!!

Chu said...

Här smurfar man runt för o få lite bannerinspiration till min nya hemsa o va hittar man? ...... öh jo, bannerinspiration.. Väldigt fina allihop.

Chu said...

just det! kim w anderssons e fin oxo...
http://www.kimwandersson.com/php/

. said...

Hejsan Elin! Jag är ganska ny som serieskapare och jag håller med dig om att flera borde göra sig synliga med tex en fin banner. Jag såg din fina rosa banner på seriewikin och jag lade även upp min på samma sida. Jag hoppas att flera ska lägga ut sina bannrar där för alla gör ju så fina saker!

Anonymous said...

lasa hela bloggen, ganska bra

Anonymous said...

varfor inte:)