Wednesday, April 04, 2007

Enslaved (inte Sissys and Maids)

For det var SA tidningen hette egentligen.
Iom att jag jobbar for fulla muggar med PhonePhucker har jag inte tid att blogga sa jakla mycket. Sa jag tankte lagga upp lite bilder fran tidningen jag namnt i ett tidigare inlagg.
Ta en titt pa de fruktansvarda bilderna och svara mig:
Varfor ar konst sa ful i tidningar vars storsta syfte ar att fa folk upphetsade? Man tycker ju att folk borde lagga manken till for att fa det att rycka i baguetten, om man far saga sa?
Och samma sak galler ju i svenska "porrtidningar", eller hur? Talangfulla tecknare illustrerar herrtidningar. Som ett schysst jobb, antar jag, men de annonserar inte med det.
Jag kanner till tva, atminstone och pa deras hemsidor star inte de tidningarna pa CVt.
Varfor ar den enda i Sverige som faktiskt star for sitt forflutna som "porrtecknare" Martin Kellerman?
Varfor?

9 comments:

Anonymous said...

Jag tycker att du valde en av de allra finaste bilderna fran den dar snusktidningen. En del av bilderna var ju sa sjukt daliga sa att man inte sag vad de skulle forestalla. Och du maste lagga upp den dar bilden fran tidningen "eighteen", du vet den med den hariga fula collageprofessorn och hans vana elev!

Mikke said...

Nu har jag ingen vidare större erfarenhet av att läsa svenska porrtidningar, så jag vet inte vilka som brukar teckna i dem, men Joakim Lindengren har ju tecknat för porrblaskor, och det är inget han hymlat med...

Själv har jag ett skumt förflutet som författare av porrnoveller. Det gick inte så bra, flera publicerades, men de flesta ville de inte ha för att de var för litterära...

Elin J said...

Kalle: Tog ju med mig Eighteen till scannercentrat, men det visar sig att jag tog med mig FEL porrtidning. For collegeprofessorn ar ju given. Den maste finnas i Taboo.

David:

I de svenska, varav jag inte har sa stor erfarenhet forutom Moore, Cafe och Slitz ar det inte sa hardcore som hentai. Mer storbystade damer i vanlig ordning i olika situtioner som ska reflektera "artikeln" de illutstrerar. Dock har jag minnen av "grapefruktscenarion" i cartoonstil fran min ungdom da jag rakade hitta pappas akuell rapport.

Mikke:
OH! det visste jag inte! Kul dock.
Haha, ja, jag personligen vet ju inget varre an nar erotica blir for litterar. Gudars skymning.

Ar val ett bevis pa att det inte lonar sig att franga Harleqin-stilen...

Andreas said...

citat: Varfor ar konst sa ful i tidningar vars storsta syfte ar att fa folk upphetsade?

Först tänkte jag att de personer som verkligen vill teckna dessa bilder har viljan men saknar talangen. Sen nämner du att det finns talangfulla tecknare här i Sverige som tecknar för porrtidningar. Menar du att dessa medvetet tecknar sämre när de tecknar för porrtidningar? (för att dölja sin verkliga identitet kanske?)

F.ö. tecknade väl Kellerman (och Lindengren) inte porr/erotik utan bara humor för porrblaskorna. Eller?

Unknown said...

Det där var väl inte alls fult, bara väldigt been-done?

Herrmagasinillustration är ofta nåt i vektor och ser ut som motsvarande i Cosmpopolitan, fast med mer bewbs. Min erfarenhet, i alla fall. Tror inte det är så mycket skämtteckningsgrejs i dagens svenska herrmagasin, men gamla Playboy hade helt fucktastiska skämttecknare. Nuförtiden är Playboy mest ful.

Vad är dealen med grapefrukt?

David... 4ch. Herregud, man kommer aldrig ifrån b-tards, de finns överallt! =)

Unknown said...

Det där var väl inte alls fult, bara väldigt been-done?

Herrmagasinillustration är ofta nåt i vektor och ser ut som motsvarande i Cosmpopolitan, fast med mer bewbs. Min erfarenhet, i alla fall. Tror inte det är så mycket skämtteckningsgrejs i dagens svenska herrmagasin, men gamla Playboy hade helt fucktastiska skämttecknare. Nuförtiden är Playboy mest ful.

Vad är dealen med grapefrukt?

David... 4ch. Herregud, man kommer aldrig ifrån b-tards, de finns överallt! =)

Anonymous said...

Haha. Jag har också försökt mig på banan att skriva porrnoveller en gång i tiden. Gick inte så bra för mig heller.

-= Steamboat Willie =- said...

De jag skrev en gång i tiden dyker upp lite då och då, än i dag, så de var väl.. eh.. lyckade då. Problemet är väl att jag bara kan skriva bra saker när jag är deppad och det har jag inte varit på mycket länge.

Anonymous said...

Daniel Clowes och flera andra lite mera chica tecknare i Fantagraphics/Drawn&Quaterly-sfären gjorde större, och riktigt bra och välarbetade artikelillustrationer, till USA-utgåvan av Hustler. Den artikel som jag sett Clowes illustrera, handlade om en kvinna som blivit sexuellt utnyttjad. Dessa artiklar publicerades i samma veva då magasinet roade sig med att ha en kvinna som kissar (!) på varje äkta uppslag.

http://core.ecu.edu/ENGL/parillek/dcillustrations.htm