Monday, November 26, 2007

Inkdummy ♥ Classicoke

Jag är inte bara ihop med min kille - ibland gör vi saker tillsammans också.

Och förjävla fint blir det! Linearten är min, allt det andra har Mattias gjort.

Tanken är att den ska bli utvald att tryckas på t-shirts via Threadless.com,
och vi får en massa sköna dollars för det.

Verket har vi (eller, okej, jag) döpt till A Crack in the Union Jack och jag är ju bara förjävla fyndig. Vi jobbar bra ihop, min karl och jag, även om vi blev lite osams ang om vi skulle använda gradients (Mattias) eller raster (jag)...Och vem som vann...Ser ni ju här.

Värt att sägas i sitt hundrade blogginlägg, tycker jag.

EDIT: Men, eftersom både jag och pojkvännen är perfektionister ändrades designen lite, och slutresultatet finns här.

12 comments:

enmi said...

Oi! Ser mycket bra ut. :) Pojkvänner är bra att ha. Fast i mitt förhållande brukar han stå för lineart, jag för färg ;)
Tycker dock att jag känner igen den där handen från Mucha. Men han är awesome så det är inget fel med det :P
Hoppas den blir upptryckt!

Elin J said...

Ja, hela grejen är tokMuchainspirerad, och det är också syftet med bilden. Hunden finns där pga Mucha, A:et, linjeföringen, kedjorna...

Ville göra Mucha goes punk och välkommna honom till...öh, 70/80-talet.

Anonymous said...

Jag tycker ni skulle ha gjort cellshading istället. Och det säger jag inte bara för att kompromissa :P I övrigt är det tummen upp för båda era insatser. Hoppas motivet blir tryckt.

Elin J said...

Martin:

Cellshading hade kanske varit ett alternativ om man inte fick använda max 8 färger... Men tack, och tack till Emmy också. (Vad otrevlig jag blivit på sistone)

Anonymous said...

Vad duktiga ni är!!!! Shit va smart!
Nu:En annan sak:Adventsfika på söndag här hos mej klockan 3 på em med favoritmuslimen bland annat.NI BÅDA är hjärtligt välkomna!!!
Många kramar
Clancatransa

Elin J said...

Clancatransa:

Tackar, tackar:) Ang söndag...skulle gärna komma, men jobbar då:( Nån annan gång kanske?

P said...

Jävlar vad fint du! Gillar linearten skarpt, men färgläggningen var fin den med.

Elin J said...

P:
Äntligen någon som berömmer linearten:) I'm not feelin' the love på Threadless, fast den är subbad på pojkvännens konto, så de antar väl att det är han som gjort den. Bastarder.

P said...

Whaaaat? Den är ju jättehäftig!
Du ritar grymt bra. Kräv din uppskattning! :D

Elin J said...

Haha, vinner vi får jag ju häften av teh dough, iallafall. Dessutom finns ju min signatur med så:P

Orka gnälla. Jag vet ju vad jag gjort:)

Elin J said...

Och ,haha, det kom jag på nu, men ser hon inte ut lite som Susanne Reuter?

Anonymous said...

Vill inte förolämpa någon inblandad, men jag tycker nog att den linearten gör sig bättre utan färg...