Saturday, August 26, 2006

ATD2














Det ni ser här ovan är ett exempel på nackdelen med att gå på Serietecknarskolan.
man riskerar alltid att någon tecknar serier om en. Antingen som en kul grej,

eller som en "hämndaktion".

Upphovsmannen till de här två stripparna går under namnet AT och under året har vi haft våra duster, han och jag. Men jag vill ändå kalla honom en vän.
[fastän jag blev grymt förbannade när jag hittade de där stripparna på mitt ljusbord:P]

Man får väl se det som en jävligt skev komplimang att han tecknade mig som drottningen i "Alien", iallafall. Att jag i den andra är en face-hugger...well. Revenge is a dish best served cold.

Iallafall är jag tillbaka på skolan nu och det känns otroligt bra.
Satte igång med att göra klart en serie jag skissat på under sommaren, redan andra dagen i Hofors.
Skickade tillochmed in den till en kille på Skellefteguiden (nöjestidning) och fick svar redan dagen efter.

Och hör och häpna, han gillade den!
Han skulle visa upp den på ett möte de skulle ha på tidningen nu till veckan,
och sen höra av sig till mig. Så snälla, håll tummarna för mig.
Har aldrig blivit publicerad "på riktigt" förut.
Kommer säkert att drabbas av någon sorts hybris om det händer...och få ritkramp.
Skulle dock vara schysst med ett "stadigt" gig. Tidningen kommer ut en gång i månaden
och dessutom har jag hur mycket material som helst att använda mig av>:]


Det är spännande med de nya ettorna också. Men tvåorna är jävligt saknade.
Iofs, min vän [och numera granne, Kalle] hade besök av sin f.d tvåa till flickvän häromdan,
och allt kändes precis som vanligt.
Men när vi festade i korridoren märktes det att de var borta.
Speciellt Uvett [ www.uvett.se ] och naturligtvis Hanner
[ som går i min klass, men för tillfället befinner sig i Spanien ]

Och mest, min Mattias. Som fattas mig nåt så djävulskt.

No comments: