Saturday, August 19, 2006

Tomorrow Comes Today

Vet inte om det är något som är gemensamt för kreativa personer,
men jag har iallafall väldigt...livliga drömmar.
Något som är jävligt tacksamt att utnyttja när man sätter sig vid ljusbordet med pennan i högsta hugg. Den här bloggen kommer att vara frukten av en sådan dröm.

Snart ska jag börja mitt andra år på Serietecknarskolan i Hofors.
Eftersom att sommarens kreativitet legat på konstant sparlåga har jag tänkt att ta igen det med råge under året. Och en blogg är ju det perfekta mediet för att få utlopp för BÅDE min narcissism OCH mina serier.

Grundtanken är iallafall att jag ska posta åtminstone en illustration till varje inlägg
och om tid och ork finnes, kanske kortare serier.
Får hoppas att någon finner lite nöje i det iallafall.

I våras gjorde jag mest serier med utgångspunkten att de skulle publiceras på engelska.
Ingenting jag har emot, känner ofta att jag har lättare för att uttrycka det jag vill genom engelskan,
men nu i sommar har jag känt att jag har saknat svenskan lite:P
Så grejerna jag lägger upp här kommer att vara på mitt modersmål OCH självbiografiska:D

Var beredda på skvaller om mina serietecknarpolare, mycket tusch och kaffefläckar.

No comments: