Thursday, February 08, 2007

Nu blir det reklam!

Det senaste nummret av SIC är ute nu! Nämligen 5an.
Med framstående tecknare som *host* mig själv med bl a.
Temat för det här nummret är "Life" (därav det söta fostret på framsidan) fast, som alltid när det gäller SIC, är känslan lite mörkare...

Så vill ni läsa om postapokalyptiska barn, hämnddrivna döttrar, seriemördaren Albert Fish, romantiska gester gone wrong etc etc, är det här nummret för er.

SIC kommer att befinna sig på Small Press Expo,
så ta en titt vid deras bord och kolla in det fina fanzinet och
prata med de hängivna grabbarna i redaktionen.

Och tidigare nummer, tillsammans med 6an kommer att finnas där också. Som jag tidigare nämnt, kommer jag inte att infinna mig, vilket suger, men wtf. Har ju sol och afrikaner istället!

_________________________________________________________________________


Passar på att promota SIC#4 också, där jag faktiskt har med 2 serier (fast, den ena är bara en serieillustration till en låttext, men what the. En serie är en serie är en serie.)

Innehållet i nr 4 är till största delen resultatet av en skoluppgift vi hade förra året; flerplansserier.
OH. Det kanske ska nämnas att alla serier i SIC är på engelska.

SIC står f. ö för Surreal and Insane Comics och är ett projekt startat av Joakim Hanner, förra vintern.

Planerna är att SIC ska bli:

* Tidning
* Klädföretag
* Konstagentur
* Designföretag

And it's gonna be huge. Med sätet i Göteborg.
Skriv upp er om ni vill köpa ett nummer innan Small Press, hojta till, för hemsidan är ju...nere. (dock har jag fått höra att den kommer att vara igång innan SPX...) Men, grabbarna och jag är fett tajta, så finns intresse: tell me, and I'll let them know.

2 comments:

Anonymous said...

Tjusigt. Ser ut som ett givet köp. Men jag väntar nog till SPX med att shoppa.

/ola

Elin J said...

Gör så;)