Sunday, March 11, 2007

PhonePhucker Illustrated

It shall all be revealed. Vad jag pysslar med for tillfallet. Typ nu.

Jo, det ar sa att jag och den eminenta PhonePhucker (lankad under "Lasvart") haller pa att gora en bok ihop. Dar hon skriver och jag illustrerar. Hur kommer det sig, kanske du undrar?

Jo, det hela borjade som sahar:

En vacker sommardag i Goteborgs skargard (Branno narmare bestamt) sitter jag pa msn nar en polare skickar en lank till mig, med budskapet : DU KOMMER ATT ALSKA DET!!!
Lanken var till PhonePhucker. Och precis som min polare forutspatt ar jag hooked efter forsta inlagget. Jag stracklaser hela bloggen och kan inte fa nog av PhPhs rappa repliker, roliga formuleringar och smaskiga detaljer om sina kunder.

Jag blev kompis med bloggen. Halsade pa den ett par ganger i veckan for att se om nya inlagg kommit (okej, besatt ar nog ett battre ord.) Annars roade jag mig med att lasa kommentarerna (som ni vet kan vara MINST lika givande som inlagget i sig)

En dag hade PhonePhucker postat ett inlagg med...SERIER! En Berglin-serie bl a.
Jag kunde inte halla mig langre. Sa jag kommenterade inlagget:
"alltså, jag måste ju erkänna att jag har fantiserat lite om att få illustrera något av dina blogginlägg... Hör av dig om intresse finns. "

Till min stora gladje fanns det! Sa vi mejlade lite, pratade om hur det skulle ga till osv osv.
Hade dock en del skolgrejer som tog upp mycket tid just da, sa vi hordes inte pa ett tag.
Inte forranns efter nyar, da ett nytt mejl fran PhonePhucker befann sig i min Inbox.

Hon berattade om att hon fatt erbjudande om att ge ut bloggen som en bok.
Och om jag mojligtvis var intresserad av att illustrera den? HECK YEAH! sa jag, snabbt som attan.

(snacka om dromprojekt!) samtidigt som jag dansade runt i pojkvannens hus.

Efter en arbetslunch i Hufvudstaden dar portfolio visades for forlagen ( Hydra och Ruin) och PhonePhucker sjalv, var vi igang!!
Och det ar det jag jobbar med i skrivande stund.
Bloken kommer ut i host men jag kommer att posta lite teasers innan dess...

I nasta inlagg kommer en intervju med PhonePhucker sjalv!

Any questions?

7 comments:

Anonymous said...

You have mad skills, girl!

Elin J said...

Haha, kandes inte sa i veckan. Men det borjar arta sig:)

Anonymous said...

Det är ju du - tjejen som kände igen min käklinje på o'learys i staan för en mindre evighet sen. Eller? Trevlig blogg i vilket fall som helst :)

Elin J said...

haha! JA! It is me! Kul att du hittat hit! Fortfarande lika hardcore AIK-fan?

Anonymous said...

Haha, kanske inte lika, tror fanatismen gradvis ebbar ut lite när man bor så långt från staan :-P Jag kommer förvisso att gråta blod och lägga mig i fosterställning i ett hörn om dom skulle åka ur elitserien nu, men jag gör definitivt framsteg :-)

Elin J said...

Fan, du maste ju ha minne som en elefant ju! Hur hittade du hit?

Anonymous said...

Via nån skum blogg, som länkade till en annan, ännu skummare blogg, som länkade till phonephucker, som i sin tur länkade till dig. Sånt som händer när man slösurfar omkring lite på måfå :-P