Saturday, May 05, 2007

Den Vilda Festen

Sahar javla fint kan det bli nar jag forsoker mig pa att gora nagot i Art Deco!

Gjorde den har vepan infor arets textmassa, eftersom Hydra planerar att ge ut en svenskoversattning av Joseph Moncure Marchs bok The Wild Party, men iom att Hydra inte hade forhandlat klart med det amerikanska forlaget som ager rattigheterna fick inte nagon se den.

Sa jag lagger upp den har! ( 7 timmars slit med Adobe Illustrator fortjanar nagon sorts uppmarksamhet tycker jag:P)

Boken kom ut 1994 med illustrationer av Arts Spiegelman och Hydra tyckte att jag var en vardig "tronfoljare" till Pulitzerprisvinnaren.
Hela boken ar egentligen en lang dikt ( och den kommer att vara pa rim, pa svenska ocksa! Jag ar en sucker for rim, alltsa...) och upplagget kommer att vara varannan sida illustration, varannan text.
Men med textelement som aven flyter in i bilden (luddigt jag vet, men det kommer att bli GRYMT, Art Deco rockar!)

Och boken handlar om en fest som utspelar sig pa det glada 20-talet, under alkoholforbudet i USA. Dekadens, sex och brutalt vald.

Sa. Da vet ni det.

8 comments:

Anonymous said...

Ju mer av dina bilder ju ser, desto mer imponerad blir jag, Elin. Keep it up.

/ola he

Anonymous said...

"JAG ser", menar jag. I övrigt står jag för vad jag säger ovan.

/ola he

Mikke said...

Ska bli väldigt intressant att se den här boken.

Elin J said...

Ska bli valdigt intressant OCH roligt att GORA den har boken;) Och tack sa jattemycket!

Tanja Suhinina said...

Du vet att jag vill se mer! ♥~

Elin J said...

PHPH:

Kanns bra att "min" forfattare ar ett av mina storsta phans;P

Anonymous said...

Det vilda partyt är sinnebilden för hur en fest ska vara. Jag gillar upplägget med mycket illustrationer för att lätta upp diktformen.

Det finns en skön tjej i boken som får alla män hon vill ha, men även hon blir mätt vid 15-16 om året om jag minns rätt.

/Dir Ture Masing, numera delägare i Hydra förlag

Elin J said...

Masing: haha, da far jag se till att skota mig da, sa man inte far direktoren pa sig:P

Hsh, kommer jag att gora mitt basta for att fanga sinnebilden av boken. Welcome aboard!