Monday, October 01, 2007

Bokmässan & Morfar

Inkdummy och Phonephucker begästade Bokmässan i helgen. Det var jättekul och givande och speciellt givande blev det när två killar i min ålder kom fram, med Vertigopåsar i handen och började snacka Sexpuckona Anfaller och Äldreomsorgen I Övre Kågedalen.

Teratologen-fan som jag är, blev jag störtförtjust när jag fick veta att det finns en liten dokumentär om boken att finna på YouTube. Så, ärade läsare - än en gång tvingar jag på er min goda smak och beordrar er att titta på klippen. Or die.

Teratologens Återkomst, Del 1.



Teratologens Återkomst, Del 2.


Dessutom finns en generator med citat från boken här. Och har du inte köpt den än- finns den att beställa från Vertigo.

4 comments:

Anonymous said...

Underbara Elin! Det här kommer verkligen att bli godis när jag kommer hem till Gävle. Skål för morfar!

Fredrik Westerlund said...

"Du ska få tigga om å kallas nigger innan ja ä färdi me dä!"

Åh, jag har inte läst Kågedalen sedan 1995. Det är hög tid att göra det igen.

Elin J said...

Min favoritsida i boken är där Morfar berättar om kvinnans invasion av Norrland:

"- Men nåt ont va på väg... nåt som skulle förstöra allt...

- Var nä kvinnorna?

- De va kvinnorna!! Sämresorten! 3 öppningar! Gylfbärare utan stake!...
Ett mörker sänkte sä över landet... rykten kom sörifrån men först kunde ingen tro va som sas...
De börja i Ume... man visste berätta att nå långhåria varelser hade landstige... dom förvred
huvena på stadgade rövbökare... men alla trodde nä va amsager... munväder...

Men de va en vidri realitet, å de skulle vi fortare än vi ana få erfara..."

Balloonfighter said...

Oj, crazy shit. Jag läste den för 5 år sen eller så. Tack för tipset.