Tuesday, October 16, 2007

Årets event i Göteborg!

Är du en serietecknare i Göteborg med omnejd tycker jag att du ska dyka upp och teckna serier med mig och andra den 26 oktober.16 sidor ska produceras på lika många timmar.

Låter jobbigt? Ish, det är ju kul! Klart du ska dit!

Vi kickar igång hela grejen kl. 11 på Pustervikscafét där du får veta titeln på din serie, sen är det bara att sätta igång att göra en berättelse utifrån den.

Du kan sitta hemma, eller på cafét och teckna - men dyk upp nästa dag kl. 17 på samma ställe och visa upp det du gjort för oss och de andra som är med.
Låter gött, eller hur?

Eventuellt dyker en hemlig gäst upp också. Mer om detta senare. Så ta med skissblock, polare, pennor och ha lite kul med oss - och gör nånting jävulskt kreativt under tiden. Win - win!


Den snygga affishen är tecknad av Marja Nyberg, som också kommer att finnas på plats;)

EDIT: Den hemlige gästen är Johan Wanloo (mannen bakom De Äventyrslystna Karlakarlarna, Skittråkiga Suzette, Farbror Einar m. fl)som faktiskt mest troligt dyker upp!

6 comments:

Anonymous said...

Och sådär enkelt var det att få mig att vilja flytta till Göteborg typ exakt nu. :P

Elin J said...

Haha! Just do it! Jag ser sååå fram emot att få stoppa handling i rutor igen, har inte tecknat serier på eoner nu. Bara The Wild Party, hela tiden, och hur snyggt Art Deco än är...

Så ska det bli asball att få okynnesrita med FOLK i 2 dar.

Anonymous said...

Yay!
...tänkte jag och sen insåg jag att jag jobbar på fredag. Argh!
Kanske kan teckna på distans...?

Elin J said...

Om du kan komma då det börjar, så får du veta hur det går till iaf, annars går det bra att teckna varsomhelst:)

Li said...

Åh, det låter ju roligt...
Dess värre vet jag inte om jag kommer ha tid eller möjlighet.

Anonymous said...

Buhu, jag missade.
Fast jag hade ändå inte haft tid.