Wednesday, October 10, 2007

På tal om seriemördare

Ja, tankekedjan går som följande; Heroes - Sylar-seriemördare-serier om seriemördare.
Jag gillar seriemördare lika mycket som de flesta, dvs inte mycket alls men fascineras av dem.

Läste serien om den unge Jeffrey Dahmer i Galago för ett par år sen och kom att tänka på den just. Jag gillar den asmycket, och har du samma morbida nyfikenhet som resten av oss, kan du läsa några sidor
här.
Hela serien heter My friend Dahmer och är skriven och tecknad av en snubbe som kallar sig Derf.

En fellow bloggare men även gammal klasskamrat till mig, Joel Thorn, delar samma fascination - men till skillnad från mig som bara bloggar om den, gjorde han en saga om seriemördaren Albert Fish, som kokade sig en flicksoppa.

3 comments:

Joel Thorn said...

Men Jebus!!! nu ställer du ju indirekt krav på mig att förnya och uppådatera min blogg. Elakt tycker jag, du är minst sagt en stygg kvinna. Hoppas du får mycket smiks, om det nu inte är så att du gillar det för då hopaps jag att du får lite... nje nja... men tack för reklamen... men jag har planerat att hopap allt som har med serieskapande att göre och skaffa mig något intetsägande yrke. Planerade lite att åka till releasefesten... men ja... blev inte så... gillar din shit ändå... hrmm... mmm men vads vet väl jah

Elin J said...

Klart du ska uppdatera bloggen, Herr Thorn! Skit i intetsägande jobb och bli en ny Schulman, fast med bilder i sekvensiell följd;P

Du får ta o pallra dig till Götet då?

Jon Gustav said...

Oh, kom precis ihåg den här och letade fram den i ett gammalt nummer av galago. den är väldigt bra.