Tuesday, November 28, 2006

Saker man inte ska stoppa i tvättmaskinen


Mattias har ju varit hos mig i över två veckor nu och det har varit svinmysigt. Och fastän jag inbillar mig att jag nog är världens bästa flickvän ganska ofta är ju inte verkligheten riktigt sådan.

För jag skulle ju ge sig på att tvätta under tiden Mattias var och hälsade på. Och det gjorde jag. Men på något sätt råkade Mattias mobiltelefon slinka med i jeanstvätten. Dumt. Jättedumt.
Så förlåt igen Mattias.

(till saken hör dessutom om samma sak hände i somras, när Mattias pappa råkade få med mobilen Mattias ersatte med den JAG tvättade. Snacka om bad laudry-karma.)

Jo. Det var inte riktigt anledningen till att jag slog mig ner här. Har inte bögat vid datorn på jättelänge, och jag har ibland benägenheten att ge mig in på Seriefrämjandets forum.
jag är inte medlem på seriefrämjandet (är på något sätt övertygad om att en liten bit av mig skulle dö om jag gjorde det.)

Varför?
Jo, för att såhär ligger det till: Seriefrämjandets forum är den största klubben för inbördes beundran jag NÅGONSIN sett.
Hela forumet verkar består av 90% äldre besserwissrar som älskar att diskutera Tintin och Carl Barks. De resterande 10% är antingen aspirerande yngre serietecknare som vill få in en fot i branschen eller ambitiösa serieälskare i största allmännhet.

När man sen får höra av andra forumhängare (who shall remain anonymous) hur det fungerar ramlar man ju nästan av stolen.
Henom påstår nämligen att om man är medlem i forumet kan man inte få sina grejer dissade där. Men om man är utomstående är det fritt fram att smutskasta dennes verk.

Och, jag vet inte om det bara är jag, men är det så seriesverige funkar vill jag fan inte vara en del av den.
Naomi Novak verkar ju vara ett grymt exempel på hur man bäst kringår systemet.
Hon sket i alla "så bör du göra" grejer och skickade helt enkelt sina grejer till amerikanska förlag. Och hennes första album kom ut nu i höst. Hoppsan!
Att jag sen har lite åsikter om hur "Unholy Kinship" är tecknad (se kackig linjeföring, dålig textning, men briljant färlagd och en overall mysig känsla) spelar ingen roll.
Hon gick sin egen väg och det ska hon fan ha cred för.

1 comment:

Lucas Middleton said...

Loved reading this tthank you