Monday, November 06, 2006

smile like you mean it


Att ha som yrke att vara "rolig" är nog det värsta man kan ge sig på. Sitter just nu och klurar på nästa guiden-serie. Har skissat upp hela skiten och tycker personligen att det är apkul.


MEN min testpublik fattar inte skämtet.
Så min fråga är ju då - HUR vet man vad som är kul och inte?
Ska man lita på Pirinen (vilket jag anser att man faktiskt bör) så ska man tänka såhär:
Att om JAG tycker att det är roligt, så borde ju, by default, nån annan jävel tycka det också.

Men eftersom humor är något väldigt individuellt så kan det vara jäkligt svårt att veta.
Därav Laban-strippen här ovan.
Jag anser att Laban är den sämsta stripp-serien som finns och kan inte för hela min varelse förstå att NÅGON tycker att det är kul. MEN folk tycker ju uppenbarligen det, eftersom den fortfarande trycks i många av landets tidningar. Min styvmor, t ex, älskar ju Nalle Puh-stripparna i Norran (lokaltiding i Skellefteå) medans jag finner dom helt mesigt putslustiga.

Så...vad göra? Lita på min egen intuition eller lyssna på min testpublik?

No comments: