Saturday, November 11, 2006

Tecknarkramp

Sida fyra av Kids ser helt okej ut, om man bortser från den tomma andra-rutan.
Blir inte klok på hur jag ska lägga upp den. Man vill ju skapa rätt stämning i den, och det är inte lättaste. Aja, folktomt på skolan just nu. Kalle och Martina gick just, och jag försöker få mig en skaparboost genom att sitta framför datorn. Hanner vägrade komma till skolan pga det muggiga vädret (fick själv bespruting av snöslask på låren 2 ggr på vägen till skolan, så jag förstår honom) DESSUTOM är kaffet slut och jag är fan för lat för att kila ner till bruket och köpa mer.


Är i mellanfasen av mitt serietecknande nu. Den som kommer vid varje serie då allt är halvklart och allt ter sig ganska dåligt. Och för er som känner mig så vet ni vad som väntar.
Jo, jag känner att allt jag gör är crap och att jag är den sämsta serietecknaren ever.
Men det går över, once we go to print. Jävlar vilken svengelska man börjat med.
Skyller på sydafrikanerna.

Funderar på om jag inte skulle ta och göra de där Linnékaraktärsskisserna?
(sidenote: nåt jubileum för honom är på G, tydligen är han född här i området och en elev på skolan har möjlighet att få göra ett seriealbum om hans liv. 20 papp får man betalt)

Och det är ju inte helt illa. Speciellt med tanke på att jag inte riktigt vet hur sommaren ser ut med jobbmöjligheter osv. Så jag borde nog satsa. Men grejen är den att jag får min käre granne som konkurrent och det ska sägas att uppdraget är som klippt och skuren för Kalles stil.
Men försöka går ju.

Jag saknar Mattias så in i norden, men han kommer hit på måndag och den tanken lugnar ner mig lite ( hade en litet Cillian Murphy- obsession i veckan så den kombon av saknad och ögongodis fick mig att bete mig lite som en katt i löpen...Hanner ville döda mig under "28 dagar senare"...)

Anyways, om ni är uttråkade av min blogg (har ju inte postat några bilder på ett tag så..)
kan ni ju titta in mina blogfavoriter:

http://phonephucker.blogspot.com
En tjej bloggar om sitt jobb som telefonhora. Kul och intressant läsning!

Sen måste jag ju nästan ha med en serierelaterad blogg också, och vilken passar inte bättre än Martin Kellermans? (för er som bara läser den här bloggen för att ni gillar mig som person och inte är det minsta intresserade av serier kan jag berätta att det är killen som gör strippserien "Rocky"...*suck*)
http://blog.myspace.com/martinkellerman

1 comment:

Tanja Suhinina said...

Tjofaderullan tack!