Monday, December 11, 2006

Dumpad.

Skellefteguiden vill inte fortsätta sitt samarbete med mig. tydligen för att de:

"... anser det väldigt svårt att komma på olika teman till serier, som inte är stötande men ändå är roliga, har vi kommit fram till att inte köra någon serie i Guiden under nästa år.

Vi tycker du har gjort ett mycket bra jobb med de serier du gjort. Men tyvärr så räcker inte vår fantasi till att komma på vad du ska teckna som är Skellefteå igenkännande, ej så stötande, roligt och aktuellt."


Well, det var trevligt så länge det varade, och om sanningen ska fram så har jag väl alltid känt att de varit aningens för mesiga i sitt tidningsupplägg. Men hey! Det funkar för dom.
Deras format har funkat i över 10 år, så vem är jag att klaga?


Men att de använder ordet "stötande" två gånger i sitt koncisa, men korta mejl är något...oklart.
Personligen tycker jag inte att de serier jag gjort hittills varit stötande på någon nivå, men jag har iofs varit väldigt mild i mina serier av hänsyn till den breda publiken.
Skulle ha tagit ut svängarna mer om jag fick bestämma, but hey, det här jobbet är ju ganska likt prostitution så, vad kunden vill ha - får den.

Och jag kan ju omöjligt falla alla på läppen.

No comments: