Saturday, December 02, 2006

Lite roar små.

Ok, måste erkänna att jag har blivit lite av en blogg-nörd på sistone, men jag är ju av nyfiken natur och brist på saker som händer här i Hofors (dvs inget att skvallra om) så tar jag min tillflykt i kompletta främlingars liv.

Phonephucker är jag stammis hos, älskar den bloggen. Rapp och rolig brud, det där, men hon uppdaterar sin blogg kanske en gång i veckan, därav "otroheten" med andra bloggers.

Kellerman har inte bloggat på aslänge.

Så, jag har klickat på PhPh:s länkar och kom då, på nåt vänster fram till:
"Tjejer på Stureplan". (http://tjejerpastureplan.blogspot.com/)
Som jag uppfattar det är det 4 tjejkompisar som bloggar anonymt om sitt fantastiska uteliv/sexliv.

Jag kan inte hjälpa det. Jag är norrlänning. Jag har fördomar om människor som dessa. Förut sträckte det sig till alla människor från 08-området, men med åren har jag blivit visare (får man hoppas) och förstått att alla sthlmare inte är så dumma. Ni sthlmare som känner mig vet vilka ni är;P

Men här, på den här bloggen blir det fan bara ÄNNU värre.

Odödliga citat från bloggen:

"Kan man få HIV i Sverige?"
Jo, det kan man. Faktiskt.

"Enligt uppgifter var hon som svimmade på Lichters fest i Troppan från Ukraina.
Stackars tjej. Pinsamt att tappa stilen sådär."

Ja, harregud, vad vätskebrist och dyl är pinsamt.

"Jag hatar pappa!!!!
Det är lite jobbigt i familjen just nu. Min pappa är nämligen dum i huvet. Det var så, det som jag misstänkte förut. Han läser mina mail."


Ånej! Gör han? Alla dina hemlisar? Hur ska det gå?
Allvarligt? Hon är 21! Lyxproblem, säger Elin. Inlägget fortsätter med hur hennes straff mot den elake fadern som läser hennes mail kommer att vara att hon skiter i att åka till Nice och plugga. (något som man får anta att fadern betalar) Jobbigt liv du har, flicka lilla. Så avslutar hon inlägget med:

"Nu måste jag ta ett jobb? Hur får man ett jobb? Jag har ingen jobberfarenhet alls.
Praoade på pappas jobb i åttan. Lyfte lådor och sorterade papper.
Det kan man väl inte komma nånvart på?"


SIDENOTE
Kanske är en bra idé ändå? Att skaffa en gemensam blogg?
På så sätt blir ju inläggen mer varierande och förmodligen mer underhållande att läsa.

Tjejmaffian? Vad säger ni?
Lite som sex and the city fast i bloggform?

No comments: