Monday, December 04, 2006

Mitt senaste hatobjekt

Bill O'Reilly. Kommentator på nyhetskanalen FOX.
Det hela började en kväll när min käre Mattias (som inte bara gör mig väldigt lycklig utan också mer allmännbildad) visade det här klippet på Youtube:


http://www.youtube.com/watch?v=FFmVobiv8BU

Där O'Reilly intevjuar komikern Jon Stewart.
Kolla på klippet och lägg märke till hur han inte bara dumgör Stewarts publik genom att kalla dem "stoneslackers" typ 4 gånger, OCH att han refererar till sig själv som en av USAs tre MÄKTIGASTE män. Samt tar siffror helt från luften. Jag blev helt till mig av ilska och har nu tagit mig tiden (efter att ha skissat upp 3 sidor, såklart) att leta upp klipp som visar vilken idiot han är. Jag gillar att hata, men här är det fan extra befogat.


Hittade det här klippet; http://www.youtube.com/watch?v=dE2ZB_uHfRw
Där O'Reilly intervjuar Marilyn Manson, och misslyckas totalt med att misskreditera honom (som verkar vara utgångspunkten för VARJE INTERVJU HAN GÖR) eftersom Manson faktiskt råkar vara intelligent och vältalig, något som O'Reilly inte riktigt har haft med i beräkningen.

Till sist, ett klipp som inte gjorde mig förbannad, utan glad.
O'Reilly besöker Letterman (ni som känner mig vet att jag är en Leno-tjej, men här ser jag faktiskt tjusningen med karln.) för att diskutera sin nya bok och de pratar om Irak, bl a.


http://video.google.com/videoplay?docid=-7444434525630165719&sourceid=docidfeed&hl=en

Ett slående citat från Letterman under denna intervju är när han säger till O'Reilly att:

"you're putting words in my mouth, just like you put artificial facts in your head."

No comments: