Thursday, October 26, 2006

Kids (Rise from the ashes)


Jo, eftersom min barnbok blev det fulaste jag nånsin gjort
(på allvar... det är faktiskt så. INGEN får se den.)

känner jag att jag behöver en liten..."paus" från mig själv.

Och det tänker jag göra genom att lägga tarot-serien på is,
och göra serien "Kids" istället, som min polare Jon skrivit manus till. Satte mig ner och började skissa på första sidan idag, och slutresultatet ser ni till vänster.

Och det, mina kära vänner, är nog den nogrannaste skiss jag NÅNSIN gjort.

Gillar inte att göra skisser (min grej är lätta skisser, typ "här är en boll, det är huvet, lite pinnar till armar - klart!")
Men eftersom det inte är jag som skrivit manus till det här känns det som att jag måste vara mer genomtänkt och organiserad.

Hanner (http://Hanner.fetalines.se ) som är chefsredaktör för SIC och en nära vän, (som dessutom gör en cameo i min senaste serie i Skellefteguiden - killen i grönt...) sa när jag berättade hur jag tänkte göra att:

- Jag tror inte att du kommer att klara det. Samarbeten är inte din grej.
Du är för stor individualist för det.


Sant kanske, men jag tror att det här blir bra. Faktiskt. Så länge Jon kommer med invändningar och så. Dessutom är manus så bra att det känns som att jag vill göra det rättvisa.
Tänker nog göra den helt i svartvitt, inga gråtoner whatsoever and if so, bara laveringar..
Kan bli skitsnyggt.


Annars? Jo, Joakim Pirinen kommer hit nästa vecka. Likaså lillasyster Reneé.
Så det är kul att ha ngt att se fram emot på så sätt;)

En lustig sidenote:
Reneé nämnde att två personer som läst senaste serien i guiden inte visste vad en latté var.
Hahahahahahaaha!!!!

No comments: