Friday, October 27, 2006

Ladies Who Lunch (med Pirinen)


Jo, eftersom jag sover konstigt och inte riktigt håller reda på dagar så visade det sig att Pirinen skulle komma idag!

Väldigt ödmjuk och mysig man, den där Pirinen.
Rolig och tystlåten. Bajshumor blandat med en sofistikerad sida. Ville be om autograf, men tordes inte. VARFÖR vågade jag inte be om det!?! va?

Vi åt lunch med honom-Hanner, Egil, Kalle, Olle och jag. Och skolans rektor, Johan. (jag åt fisk, Pirinen åt korv)
Sen kom han förbi min ateljé och berömde mina tajta linjer. Det kändes bra.

Under föreläsningen ritade jag den här bilden. Den började som en egen version av "Flicka med pärlörhänge" som sen skulle sitta vid skampålen och sen blev jag helt psychadelic av Pirinens konstnärsprat. "Som att hans ande uppfyllde min varelse". Höhö. Eller nåt. Serieveckan på Gävles Bibliotek börjar imorrn. Jag ska sitta där på onsdag och se söt ut och kanske klottra lite. I dunno. Vi har inte direkt fått några anvisningar. Bara tröjor vi ska ha på oss. Kom och säg hej, vettja.

No comments: